De jongens van de klas mogen eens de stropdas van papa aan hebben. Hoe trekt papa zijn stropdas aan ? (zonder knoop of met een knoop erin, op welke plaats ?)
Alle verschillende stropdassen worden volgens hun motief (streepjes, bolletjes, effen, bloemen,…) gesorteerd. Ook de lengte van de dassen wordt eens bekeken. Hoeveel kleuters kunnen de das (niet geknoopt) vasthouden ? En hoeveel kindjes kunnen de geknoopte das vasthouden ? Waar zijn er het meest ? en het minst ? of evenveel ?
We verstoppen de stropdas eens bij een
kleuter; alleen een klein stukje is nog zichtbaar. Een andere kleuter gaat op
zoek !
We bekijken het scheerapparaat van papa. Tijdens een blindemanspel zoeken de kleuters het scheerapparaat terwijl ze zich concentreren op het geluid.
We bekijken het scheerapparaat van papa. Tijdens een blindemanspel zoeken de kleuters het scheerapparaat terwijl ze zich concentreren op het geluid.
de stoppelbaard van papa kleven (stukjes schuurpapier)
Bij een associatie-oefening mogen de
kleuters prenten kiezen die bij het werk van papa passen, bv. vlees bij de
beenhouwer, brood bij de bakker, vuur bij de brandweerman, de dokterstas bij de
dokter, de grasmachine bij de tuinman, de houten planken bij de timmerman,….
Ook
deze keer werd er druk geoefend om het versje voor papa onder de knie te
krijgen. Hier werd vooral de nadruk gelegd op het expressief uitbeelden, alsook
op het durven zeggen. Ze hebben veel gewerkt aan hun geschenk voor papa.
de kleuters kleven de achtergrond van hun kunstwerk voor papa
de kleuters zoeken de juiste vorm
Mevrouw Rita kwam bij ons langs om de kleuters gezond te leren eten.
De kleuters proeven van allerlei groenten en eten ook nog een dessertje.
voor meer foto's klik hier; vaderdag
Geen opmerkingen:
Een reactie posten